Sport Tourism Development 3rd Edition
公開日 2018年05月08日
国際観光学研究センター(CTR)研究員で、本学特別主幹教授であるTom Hinch教授(University of Alberta)が編集を務めた共編書が出版されました。
また、同じくCTR研究員の伊藤 央二 准教授(本学観光学部)、Adam Doering准教授(CTR専任研究員)もそれぞれ第3章、第10章の事例研究の執筆に参加しました。
著書タイトル
Sport Tourism Development 3rd Edition
編者
James Hingham, Professor, University of Otago, New Zealand / Visiting Professor, University of Stavanger, Norway
Tom Hinch, Professor Emeritus, University of Alberta, Canada / Distinguished University Professor, Wakayama University, Japan
事例研究タイトル
A) Culture, Ideal Affect, and Sport Tourist Motivation (in Chapter3: Sport Tourism Markets, pp. 51-52)
B) From He’e Nalu to Olympic Sport: A Century of Surfing Evolution (in Chapter10: Evolutionary Trends in Sport Tourism, pp. 200-203)
著者
A) Eiji Ito, Associate Professor, Faculty of Tourism, Wakayama University, Japan
B) Adam Doering, Associate Professor, Center for Tourism Research, Wakayama University, Japan
書誌事項
Sport Tourism Development 3rd Edition
Edited by James Higham and Tom Hinch
Channel View Publications
2018.4.23
Series: Aspects of Tourism
ISBN: 9781845416553 / 9781845416546